Ruta de les tres cascades, Cerler

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CA]

Arribem a Cerler, el poble més alt del Pirineu aragonès. Seguim la carretera cap a l’estació d’esquí de Cerler i, a 3,6 quilòmetres del refugi militar, passant pel barranc d’Ampriu, arribem a un revolt tancat amb espai per deixar-hi el cotxe i a una pista que serà la que farem servir per començar la ruta.

Hola!

Després de visitar la ciutat de Lourdes fem l’última parada del cap de setmana a Castilló de Sos, als Pirineus aragonesos. Visitem els amics dels meus amos i la meva germana Kona, que han preparat una ruta circular curta i fàcil, però impressionant: la ruta de les tres cascades.

He baixat del cotxe lladrant d’alegria i ens hem explicat tot el que hem fet des de l’última vegada que ens vam veure. He sentit que l’amo de la Kona i el meu amo parlaven de la ruta que farem i es pot començar des de Cerler mateix seguint en tot moment les marques grogues i blanques, però han decidit començar més amunt perquè ens acompanyen una nena i una embarassada. Durant tota la ruta sempre estarà present el Pic de Cerler, de 2.400 m.

Comencem a caminar per la pista i de seguida ens topem amb els gossos d’uns pastors que s’apropen amb desconfiança. La Kona, que és més valenta, se’ls mira; jo surto corrent perquè estic segura que no m’atraparien. D’alguna cosa han de servir els entrenaments amb el meu amo. La pista de seguida es converteix en un corriol més estret que s’endinsa en la verda vall d’Ardonés. Arribem a l’alçada d’un mur de formigó que conté les allaus i fa d’embut durant el desglaç. Just des d’aquí veiem davant de nosaltres la cascada d’Ardonés, la més bonica i espectacular de les tres, que baixa del barranc del Obago i que forma una bonica cua de cavall. Ens hi apropem a poc a poc i hi trobem un pont metàl·lic pel qual hem de creuar. La cascada quedarà a la nostra dreta. M’ha fet una mica de por perquè el so de l’aigua m’inquietava, però el meu amo m’ha ajudat. Una vegada som a l’altre costat, el sender continua cap a les cascades del Clotet i la Mascarada, menys impressionants que la d’Ardonés, però que ens permeten banyar-nos en els salts d’aigua. Finalment, creuem el riu per un pont de fusta per tornar al camí d’inici.

Aquesta ruta és curta i sense cap dificultat tècnica, però ja veureu quines fotos més maques!

Fitxa tècnica

Punt inici/final Cerler (Osca)
Distància 4 km
Desnivell positiu 138 m
Senyalització Marques grogues i blanques
Dificultat Fàcil
Aigua
Tipus de terreny Pista, corriol i prats
Eruga del pi No
Època de l’any Primavera, estiu i tardor
Recomanacions Si hi ha neu, pot ser perillós. Informeu-vos prèviament de l’estat de la carretera i del recorregut durant els mesos amb neu.

Captura de pantalla 2018-07-30 a las 19.37.23

[ES]

Llegamos a Cerler, el pueblo más alto del Pirineo aragonés. Seguimos la carretera hacia la estación de esquí de Cerler y, a 3,6 quilómetros del refugio militar, pasando por el barranco de Ampriu, llegamos a una curva cerrada con espacio para dejar el coche y a una pista que será la que usaremos para realizar la ruta.

¡Hola!

Después de visitar la ciudad de Lourdes hacemos la última parada del fin de semana en Castejón de Sos, en los Pirineos aragoneses. Visitamos a los amigos de mis dueños y a mi hermana Kona, que han preparado una ruta circular corta y fácil, pero impresionante: la ruta de las tres cascadas.

He bajado del coche ladrando de alegría y nos hemos contado todo lo que hemos hecho desde la última vez que nos vimos. He oído al dueño de Kona y a mi dueño hablar de la ruta que haremos, y se puede empezar desde Cerler mismo siguiendo en todo momento las marcas amarillas y blancas, pero han decidido empezar más arriba porque nos acompañan una niña y una embarazada. Durante toda la ruta siempre estará presente el Pico de Cerler, de 2.400 m.

Empezamos a caminar por la pista y enseguida nos encontramos con los perros de unos pastores que se acercan con desconfianza. Kona, que es más valiente, les mira; yo salgo corriendo porque estoy segura de que no me cogerían. De algo tienen que servir los entrenos con mi dueño. La pista se convierte en una senda más estrecha que se adentra en el verde valle de Ardonés. Llegamos a la altura de un muro de hormigón que contiene los aludes y hace de embudo durante el deshielo. Justo desde ahí vemos ante nosotros la cascada de Ardonés, la más bonita y espectacular de las tres, que baja del barranco del Obago y que forma una bonita cola de caballo. Nos acercamos poco a poco y nos encontramos un puente metálico por el que debemos cruzar, dejando la cascada a nuestra derecha. Me ha dado un poco de miedo porque el sonido del agua me inquietaba, pero mi dueño me ha ayudado. Una vez en el otro lado, la senda continúa hacia las cascadas del Clotet y la Mascarada, que son menos impresionantes que la de Ardonés, pero que nos permiten bañarnos en los saltos de agua. Finalmente, cruzamos el río por un puente de madera para volver al camino de inicio.

¡Esta ruta es corta y sin ninguna dificultad técnica, pero ya veréis qué fotos más chulas!

Ficha técnica

Punto inicio/final Cerler (Huesca)
Distancia 4 km
Desnivel positivo 138 m
Señalización Marcas amarillas y blancas
Dificultad Fácil
Agua
Tipo de terreno Pista, sendero y prados
Oruga del pino No
Época del año Primavera, verano y otoño
Recomendaciones Si hay nieve, puede ser peligroso. Informaos previamente del estado de la carretera y del recorrido durante los meses con nieve.

Captura de pantalla 2018-07-30 a las 19.37.23

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close