Riera de Cornet

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Gorgs de la riera de Cornet

Accedim al pàrquing del castell de l’Oller del Mas, que es troba a l’antiga carretera de Manresa a Igualada, km 91 (C-37), a pocs quilòmetres de Manresa i a prop de Salelles. S’hi accedeix per una pista en bon estat. Aquí comença la ruta.

Encara em queden forces per escriure unes línies i explicar-vos la sortida exprés d’avui. Fa calor, 32 graus, però que semblen molts més al pàrquing del castell de l’Oller del Mas. L’amo posa el rellotge a zero i correm per una pista que té trams de sorra fina i, de seguida, passem per la primera vinya. Ens trobem pals indicadors amb rutes com el GR 3 cap a Castellgalí, Sta. Cecília o Montserrat, però, aquesta vegada, no farem una ruta tan llarga. Continuem per la pista fins arribar al gorg de l’Oller. És el primer gorg, i amb un esprint arribo fins a l’aigua per treure’m de sobre la calor del primer dia d’estiu. Aquesta vegada, l’amo em deixa una estona per jugar i seu a una roca per fer fotos. Un cop acabada la sessió de fotos, continuem el camí i travessem unes lloses enormes per tornar a una pista fins a arribar al gorg següent, el de la Casanova o Biarritz. A principis del segle xx, aquest gorg era molt freqüentat pels manresans per passar els dies de calor. Segurament s’hi han viscut moltes històries i aventures en aquesta zona, i em fa il·lusió formar part d’aquest recorregut. Tornem al camí per endinsar-nos en un corriol que ens portarà fins al final de la ruta, on travessem per última vegada un camp de blat i una vinya. Tornarem a fer una passejada per aquest indret tan refrescant, però ara toca marxar cap a casa, que hem fet gana i m’he guanyat un bon sopar.

Fitxa tècnica

Punt inici/final Pàrquing del castell de l’Oller del Mas
Distància 6,6 km
Desnivell positiu 156 m
Senyalització El camí és intuïtiu i podem seguir les marques grogues des de la meitat del recorregut. També hi trobem pals informatius.
Dificultat Fàcil
Aigua
Tipus de terreny Sender i pista
Eruga del pi No
Època de l’any Tot l’any
Recomanacions Portar aigua, tot i que trobarem durant tot el camí.

[ESP]

Pozas de la riera de Cornet

Accedemos al parking del castillo del Oller del Mas, que se encuentra en la antigua carretera de Manresa a Igualada, km 91 (C-37), a pocos quilómetros de Manresa y cerca de Salelles. Se  accede por una pista en buen estado. Aquí empieza la ruta.

Todavía me quedan fuerzas para escribir unas líneas y explicaros la salida exprés de hoy. Hace calor, 32 grados, pero que parecen muchos más en el parking del castillo del Oller del Mas. Mi dueño pone el reloj a cero y corremos por una pista que tiene tramos de arena fina y, enseguida, pasamos por la primera viña. Nos encontramos postes indicadores con rutas como el GR 3 hacia Castellgalí, Sta. Cecília o Montserrat, pero, esta vez, no haremos una ruta tan larga. Continuamos por la pista hasta llegar a la poza del Oller. Es la primera poza, y con un esprint llego hasta el agua para sacarme de encima el calor del primer día de verano. Esta vez, mi dueño me deja un rato para jugar y se sienta en una roca para tomar fotos. Una vez terminada la sesión de fotos, continuamos el camino y cruzamos unas losas enormes para volver a una pista que nos lleva a la siguiente poza, la de la Casanova o Biarritz. A principios del siglo xx, esta poza era muy frecuentada por los manresanos para pasar los días de calor. Seguramente se han vivido muchas historias y aventures en esta zona, y me hace ilusión formar parte de este recorrido. Volvemos al camino para adentrarnos en un sendero que nos llevará hasta el final de la ruta, donde cruzamos, por última vez, un campo de trigo y una viña. Volveremos a dar un paseo por este lugar tan refrescante, pero ahora toca volver a casa, que hemos abierto el apetito y me he ganado una buena cena.

Ficha técnica

Punto inicio/final Parking del castillo del Oller del Mas
Distancia 6,6 km
Desnivel positivo 156 m
Señalización El camino es intuitivo y podemos seguir las marcas amarillas desde la mitad del recorrido. También encontramos postes informativos.
Dificultad Fácil
Agua
Tipo de terreno Sendero y pista
Oruga del pino No
Época del año Todo el año
Recomendaciones Llevar agua aunque encontremos durante todo el camino.

2 comentarios en “Riera de Cornet

1. Avui hem fet la ruta de la riera de Cornet… els gorgs es trobaven secs … però igualment ho vam passar molt bé … Gràcies per la vostra informació!!

1. Bon dia, Alexandra. Quan vam visitar la riera de Cornet ja vam trobar força aigua estancada en alguna part del recorregut. Buscant informació vaig trobar que no sempre hi ha aigua. En tot cas, me n’alegro que hagis gaudit de la ruta.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close