PR-C 208 Turó de l’Home i les Agudes

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

El Turó de l’Home, 1.706 m, i les Agudes, també amb 1.706 m, són les muntanyes més altes del massís del Montseny. La ruta la començarem des del pàrquing de Passavets, a pocs metres del pàrquing del pantà de Santa Fe. És la ruta clàssica, però, en comptes de desfer-la, tornarem per un camí espectacular del PR-C 208.

Hola, amics!

Fa un dia meravellós i anem al Montseny. Poc abans d’arribar-hi, des del cotxe podem veure els colors d’aquest lloc tan bonic. He baixat del cotxe i no hem trigat gens a anar per feina. Omplim les cantimplores a la font de Passavets i comencem la ruta, que està perfectament tota senyalitzada. He vist la riera i ja m’han entrat ganes de banyar-m’hi, però me les he aguantat i he seguit el meu amo, que, avui, volia entrenar. Anem pujant per una pista fàcil, però avorrida, que va fent ziga-zagues.

Al cap de poca estona passem pel collet dels Rocs Cremats i pugem fins al coll Pregon (1.654 m), on trobem la carretera del Turó de l’Home. Acabem de seguir la pista fins al cim del Turó de l’Home. A dalt, trobem un bon grup de joves esmorzant, però nosaltres, sense parar ni un moment, seguim directament cap a les Agudes. Hem de tornar a la pista, just al coll de Sebacis (1.643 m), que és on comença el corriol que ens porta directament fins al cim de les Agudes. El camí no té pèrdua i amb poca estona arribem al cim. A les Agudes, l’amo hi ha trobat un amic. Quina coincidència!

Sempre que fèiem aquesta ruta desfèiem el camí, però aquesta vegada fem una ruta circular. Així que, després d’estar una estona al cim i que l’amo em faci un grapat de fotos baixem fins al coll de les Agudes, on hi ha un corriol marcat com a PR-C 208 (marques grogues i blanques). L’agafem i ens refresquem a la font que hi ha una mica més avall, la font de Briançó. El camí és una passada! Encara que està molt ben senyalitzat, cal parar atenció perquè es va dividint. Més avall, arribem a una fageda amb una riera i aquí sí que l’amo no pot fer res perquè m’hi banyi. L’aigua cristal·lina de la riera està freda. Com m’agrada! Després del bany, arribem de nou al pàrquing de Passavets.

Fitxa tècnica

Punt inici/final Pàrquing Passavets (Santa Fe del Montseny)
Distància 8,4 km
Desnivell acumulat 563 m
Senyalització PR-C 208 (molt ben senyalitzat)
Dificultat Fàcil
Aigua Al principi de la ruta trobem la font de Passavets i una riera. A la tornada, a 1 km aproximadament de les Agudes, trobem la font de Briançó.
Tipus de terreny Pista ampla, corriols i terreny pedregós
Eruga del pi No
Època de l’any Tot l’any. A l’hivern, encara que poc sovint, hi pot nevar. En aquest cas s’hauria de fer ús de raquetes.
Recomanacions Portar aigua

Perfil

Captura de pantalla 2017-04-26 a las 17.31.02

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close