(PR-C 125) Els Empedrats

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

El sender PR-C 125 ens fa passar per un dels racons més bonics del Cadí, els Empedrats. Una vegada arribem a Bagà, agafem el camí de Bagà a coll de Bena, seguint les indicacions de cal Cerdanyola i Gisclareny. Deixem el cotxe al pàrquing de cal Cerdanyola, on actualment hi ha l’aula Natura. Com que el PR-C 125 és un sender circular podem triar el sentit de la ruta. Nosaltres hem deixat la part dels Empedrats per al final; és a dir, de baixada.

Hola, amics!

Avui, a les vuit en punt, ja estàvem esperant un amic de l’amo. Hem arribat a cal Cerdanyola i, quan he baixat del cotxe, m’he posat molt contenta perquè tenia el riu dels Empedrats davant meu, però no m’hi han deixat baixar! Hem començat la ruta en el sentit de les agulles del rellotge, així que ens esperaven 5 km de pujada per corriols amb bastant desnivell positiu.

He notat que l’amo estava preocupat perquè els pins tenien els nius de l’eruga del pi oberts. Per sort, la setmana anterior va nevar i va matar totes les erugues. Anem pujant per un corriol seguint les marques. A mesura que guanyem altura, les vistes són millors i parem a fer-hi unes fotos per compartir-les amb vosaltres. Al fons, podem veure el Pedraforca i el Comabona, imponents, nevats al fons. Cada vegada hi ha menys arbres, això vol dir que som a punt d’arribar a la part més elevada de la ruta.

Una vegada a dalt, el camí baixa fins al refugi Sant Jordi. Hem començat la recta final de la ruta, però ens quedava passar per un dels llocs més bonics del Cadí, els Empedrats, i sabia que aquí ningú podria evitar que em banyés una vegada rere una altra, he! he! he! Cal dir que a la primera part de la ruta no hem trobat cap punt d’aigua.

A mesura que baixem, ens endinsem al congost i creuem diverses vegades el riu. Al primer salt d’aigua ja hi faig un capbussó! L’amo i el seu amic al·lucinen perquè l’aigua està gelada, però no hi ha res com gaudir d’un bany sigui l’època que sigui. Seguim el camí de baixada, sempre sense deixar les marques del PR-C 125, fins que arribem a un encreuament amb un pal que indica «Bullidor de la llet» que, encara que no és part del PR-C 125, val la pena desviar-nos uns metres per veure la imponent cascada que surt de la roca i veure com baixa l’aigua amb una força brutal. Depenent de l’època no hi ha gaire aigua, sobretot a l’estiu. Hem tingut sort de veure aquesta preciositat. Tornem, ara sí, al camí per arribar fins al punt inicial!

És una ruta impressionant i molt recomanada.

Salutacions!

Fitxa tècnica

Punt inici/final Cal Cerdanyola (Bagà)
Distància 12,2 km
Desnivell acumulat 1.800 m
Senyalització Marques grogues i blanques (PR-C 125)
Dificultat Mitjana (No té dificultat tècnica, però sí bastant desnivell positiu. Cal dir que en èpoques d’abundant aigua s’ha d’anar més en compte als Empedrats.)
Aigua Aquest sender està ben diferenciat en dues parts, una de molt seca sense punts d’aigua i, l’altra, amb abundant aigua durant tot el camí. Trobem la font gran d’Escriu i la font del Faig (amb l’indicatiu d’aigua no tractada). Des del refugi Sant Jordi fins al punt inicial seguim el transcurs del riu.
Tipus de terreny Pista ampla, corriols i terreny molt pedregós

Ombra durant part del recorregut, però hi ha una part d’uns 5 km sense ombra.

Època de l’any Primavera, estiu i tardor. Tot i que a l’hivern es pot fer, passar els Empedrats amb gel o neu pot ser una mica difícil.
Recomanacions Portar aigua.

Tot i que al març hi sol haver neu, podem trobar-hi l’eruga del pi.

Perfil

Captura de pantalla 2017-04-10 a las 16.52.54

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close