Pica d’Estats (3.143 m)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Pica d’Estats (3.143 m)

Anem fins a Llavorsí. Una vegada som allà, seguim durant 13 km fins a Àreu. Passat el poble s’acaba l’asfalt i seguim per una pista, que, aquest darrer juliol, van acabar les obres per millorar-ne les condicions. Tot i així, cal anar amb precaució si es va amb un vehicle que no és 4×4. En uns 11 km de pista, aproximadament, arribem al pàrquing de la Molinassa.

Hola!

Dijous passat vam pujar al Comapedrosa i com ja vam dir, si les condicions eren bones, pujaríem a la Pica d’Estats el cap de setmana. Serà un dia genial perquè a part d’anar amb els amos i tres amics més, avui pujarem per primer cop un tres mil. Feia temps que sentia dir-ho a l’amo, però s’ha fet esperar.

Hem arribat al pàrquing i després d’un camí llarg he baixat del cotxe i he anat directe a saludar els amics dels amos, que havien passat la nit a la Molinassa. Si quedava algú dormint a les furgonetes, us asseguro que s’han llevat perquè he bordat d’alegria.

Ens hem posat en marxa pel camí que surt del mateix pàrquing. La ruta està ben indicada i encara que puguem perdre de vista alguna marca, sempre n’hi ha més. En uns quinze minuts hem arribat al refugi de Vallferrera. Des del refugi seguim el camí de la dreta i comencem una pujada forta que va fent ziga-zaga fins a arribar a un pal que ens indica la direcció cap a la Pica d’Estats. Vaig tota l’estona avançada amb l’amo i fa moltes fotos. Fa estona que escolto l’aigua del riu, però encara no he pogut banyar-m’hi.

Seguim les indicacions del GR 10 en direcció cap a la Pica d’Estats pel port de Sotllo. Ara toca descendir bastant fins al Pla de la Socauba. Els amos s’han d’ajudar d’una cadena que han instal·lat en un tram on s’ha de grimpar una mica, però és curt. Jo no he necessitat ajuda, però potser altres gossos més petits sí en necessitin. Un cop som al Pla de la Socauba creuem un riu per un pont de fusta en molt bon estat. He dit per un pont de fusta? Volia dir que els amos i els seus amics passen pel pont perquè jo ja soc a l’aigua. He, he, he! A partir d’aquí tornem a guanyar alçada i seguim el riu i els seus salts d’aigua que fan que el paisatge sigui més impressionant. A poc a poc, arribem a l’estany de Sotllo. Continuem fins a l’estany d’Estats i passem per la cabana de Sotllo, que es troba entre ambdós estanys.
Un cop que hem creuat l’estany d’Estats arribem a una zona àmplia, la Coma d’Estats, que dona inici a la part més exigent: una impressionant tartera que acaba al port de Sotllo. A dalt, mentre esperava que hi arribés tothom, he vist que pujava un amic de quatre potes, un border collie molt simpàtic. Ens hem saludat i hem continuat el camí. Més endavant, ens trobarem al cim de la Pica d’Estats.

Al port de Sotllo, veiem el vessant francès, i comencem a descendir de nou. Creuem la poca neu que hi queda i voregem la paret del Pic Verdaguer. Arriba un moment en què el camí segueix fins al desviament del Montcalm, però nosaltres girarem a la dreta seguint les marques grogues i les del GR 10, que van fins al cim. En poc menys de mitja hora ens trobem al sostre de Catalunya, a 3.143 m. És el nostre primer tres mil de molts. Estic contenta d’acompanyar l’amo en les seves aventures. Just davant la Pica d’Estats, el Pic Verdaguer ens demana que el visitem, i així ho hem fet. Hem aprofitat que els altres esmorzaven per fer el cim del Verdaguer, que es troba a 3.125 m. Per baixar, hem desfet el camí fins a l’estany d’Estats, on acampem durant la nit.

Fitxa tècnica

Punt inici/final Pàrquing de la Molinassa
Distància 16,6 km (Pàrquing–Pica d’Estats–estany d’Estats)
Desnivell acumulat 1.673 m
Senyalització Marques del GR 10 (vermell i blanc) i marques grogues
Dificultat Alta (per la durada, però sense dificultat tècnica)
Aigua
Tipus de terreny Corriols, terreny molt pedregós, tartera i algun punt de neu a l’estiu
Eruga del pi No
Època de l’any De juny a setembre (sense neu, encara que pot haver-hi restes). La resta de l’any, amb material específic per la neu.
Recomanacions Portar aigua i menjar

Perfil

Captura de pantalla 2017-08-30 a las 11.54.03

[ESP]

Pica d’Estats (3.143 m)

Nos dirigimos hasta Llavorsí. Una vez allí, seguimos durante 13 km hasta Àreu. Pasado el pueblo se termina el asfalto y seguimos por una pista, que, este pasado mes de julio, terminaron las obras para mejorar sus condiciones. Aun así, hay que ir con precaución si se va con un vehículo que no es 4×4. En 11 km de pista, aproximadamente, llegamos al parking de la Molinassa, donde dejaremos el coche.

¡Hola!

El pasado jueves subimos al Comapedrosa y como ya dijimos, si las condiciones eran buenas, subiríamos a la Pica d’Estats el fin de semana. Va a ser un día genial porque aparte de ir con mis dueños y tres amigos más, hoy subiremos los tres por primera vez a un tres mil. Hacía tiempo que oía a mi dueño decirlo, pero lo bueno se ha hecho esperar.

Hemos llegado al parking y después de un camino largo me he bajado del coche y he ido directa a saludar a los amigos de mis dueños, que han pasado la noche en la Molinassa. Si quedaba alguien durmiendo en las furgonetas, os aseguro que se ha despertado, porque he ladrado de alegría.

Nos hemos puesto manos a la obra por el camino que sale del mismo parking. La ruta está bien indicada y aunque podamos perder de vista alguna marca, siempre hay más. En unos quince minutos hemos llegado al refugio de Vallferrera. Desde el refugio seguimos el camino a su derecha y empezamos una subida fuerte que va haciendo zigzag hasta llegar a un poste que nos indica la dirección hacia la Pica d’Estats. Voy todo el rato adelantada con mi dueño y toma muchas fotos. Llevo rato escuchando el agua del río, pero aún no he podido bañarme.

Seguimos las indicaciones del GR 10 en dirección hacia la Pica d’Estats por el puerto de Sotllo. Ahora toca descender bastante hasta el Pla de la Socauba. Los dueños se tienen que ayudar de una cadena que han instalado en un tramo corto en que se tiene que trepar un poco. Yo no he necesitado ayuda, pero quizás otros perros más pequeños sí la necesiten. Una vez en el Pla de la Socauba, cruzamos un río por un puente de madera en muy buen estado. ¿He dicho por un puente de madera? Quería decir que los dueños y sus amigos pasan por el puente, porque ¡yo me voy directa al agua! Je, je, je. A partir de aquí, seguimos ganando altura y seguimos el río y sus saltos de agua hacen que el paisaje sea más impresionante. Poco a poco llegamos al lago de Sotllo. Continuamos hasta el lago de Estats y pasamos por la cabaña de Sotllo, que se encuentra entre ambos lagos. Una vez hemos cruzado el lago de Estats, llegamos a una zona amplia, la Coma d’Estats, que da inicio a la parte más exigente: un impresionante pedregal que termina en el port de Sotllo. Desde arriba, mientras esperaba que llegasen los demás, he visto que subía un amigo de cuatro patas, un border collie muy simpático. Nos hemos saludado, nos hemos olisqueado, y hemos continuado el camino. Más adelante nos encontraremos en la cima de la Pica d’Estats.

En el port de Sotllo, vemos la vertiente francesa, y empezamos a descender de nuevo. Cruzamos la poca nieve que queda y bordeamos la pared del Pic Verdaguer. Llega un momento en que el camino sigue hasta el desvío del Montcalm, pero nosotros giraremos a la derecha siguiendo las marcas amarillas y las del GR 10, que llevan directamente a la cima. En poco menos de media hora nos encontramos en el techo de Cataluña, a 3.143 m. Nuestro primer tres mil de muchos. Estoy contenta de acompañar a mi dueño en sus aventuras. Justo enfrente de la Pica d’Estats, el Pic Verdaguer nos pide que lo visitemos y así lo hemos hecho. Hemos aprovechado, mientras los demás desayunaban, para ir hasta la cima del Verdaguer, que se encuentra a 3.125 m. Para bajar, hemos deshecho el camino hasta el lago de Estats, donde acampamos durante la noche.

Ficha técnica

Punto inicio/final Parking de la Molinassa
Distancia 16,6 km (Parking–Pica d’Estats–lago d’Estats)
Desnivel acumulado 1.673 m
Señalización Marcas del GR 10 y marcas amarillas
Dificultad Difícil
Agua
Tipo de terreno Senderos, terreno pedregoso, pedregal y zonas con nieve en verano
Oruga del pino No
Época del año De junio a septiembre (sin nieve, aunque pueden quedar restos).

El resto del año es necesario el uso de equipo para la nieve.

Recomendaciones Llevar agua y comida

Perfil

Captura de pantalla 2017-08-30 a las 11.54.03

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close