La Gallina Pelada (2.322 m)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Arribem a Saldes, i a pocs metres, continuant per la carretera, trobem un trencant a l’esquerra, direcció cap a Vallcebre. A pocs quilòmetres arribem al pàrquing de la font Freda.

Avui vaig ben acompanyada. Tres amics de l’amo m’acompanyen a la muntanya que vaig pujar per primera vegada. Sí, estava apunt de fer 5 mesos i els amos ja em van portar per primera vegada a fer alta muntanya. La Gallina Pelada és una muntanya divertida, fàcil i amb unes vistes increïbles. Es pot pujar i desfer el camí com vam fer la primera vegada, però avui farem una ruta circular.

Comencem la ruta davant del pàrquing. Hi ha un pal indicador amb la direcció al cim. Uns graons ens porten fins a la font Freda. L’amo carrega aigua i comencem! La ruta comença amb una pujada suau però que a poc a poc es fa més dura fins arribar a les Planelles, on deixem enrere el corriol que creua el bosc i trobem prats oberts. Encara que estic acostumada a la muntanya, tinc la sensació de llibertat i en arribar als prats no he parat de córrer a tota velocitat d’un costat cap a l’altre. Els amics de l’amo al·lucinen, però ell, que em coneix, ja prepara un bastó per llançar-me’l. Una vegada hem passat l’últim tram de les Planelles, arribem al Pla Gran, amb unes vistes espectaculars. Es pot veure el Pedraforca, tan imponent com sempre. Veiem també el refugi Serra d’Ensija, que marca la pujada final fins al cim. Seguim l’últim tram i fem el cim. Se’ns ha fet curta.

Desfem el camí fins arribar al refugi, que està tancat. Davant el refugi hi ha una taula de fusta ideal per esmorzar. He esmorzat una mica de cada entrepà; no es resisteixen a la meva mirada de bona gossa, sobretot quan hi ha menjar. He; he; he! Després del descans, continuem desfent el camí fins al pal que hi ha al Pla Gran, aquí deixarem de seguir el mateix camí i anem direcció cap al torrent de les Llobateres. Dissimuladament em separo del grup. L’amo, que sembla que no, però que no em perd de vista, ja sospita alguna cosa. Una ovella es quedaria atrapada i va morir. En quedaven restes i m’ha semblat apetitós, però a l’amo no li ha fet cap gràcia. El torrent de les Llobateres té algun salt que, encara que jo no he necessitat ajuda per superar-lo, potser algun gos més petit sí que la necessita. Hem continuat baixant seguint les marques del PR-C 79, que porta fins a la carretera, a un quilòmetre i mig del cotxe.

Hi tornarem per fer el cim de la Creu de Ferro.

Salut!

Fitxa tècnica

Punt inici/final Pàrquing font Freda (Vallcebre)
Distància  9,5 km
Desnivell Positiu  672 m
Senyalització Marques grogues i blanques (PR-C 79)
Dificultat Fàcil
Aigua A l’inici de la ruta trobem la font Freda.
Tipus de terreny Terreny pedregós, corriols i prats
Eruga del pi
Època de l’any Tot l’any. A l’hivern cal mirar la previsió de neu per si s’ha de portar material específic.
Recomanacions Portar aigua i menjar.

L’eruga del pi és present a tota la zona. És millor evitar la zona quan les erugues deixen els nius.

Perfil

Captura de pantalla 2017-11-19 a las 19.59.38.png

[ESP]

Llegamos a Saldes, y a pocos metros encontramos un desvío a la izquierda en dirección Vallcebre. A pocos quilómetros llegamos al parking de la fuente Freda.

Hoy voy bien acompañada. Tres amigos de mi dueño nos acompañan a la montaña que subí por primera vez. Sí, estaba a punto de hacer 5 meses y mis dueños ya me llevaron por primera vez a la alta montaña. La Gallina Pelada es una montaña divertida, fácil y con unas vistas increíbles. Se puede subir y deshacer el camino como hicimos la primera vez, pero hoy haremos una ruta circular.

Empezamos la ruta delante del parking. Encontramos un poste indicador con la dirección a la cima. Unos escalones nos llevan hasta la fuente Freda. El amo carga agua y ¡empezamos! La ruta empieza con una subida suave pero que poco a poco se hace más dura hasta llegar a las Planelles, donde dejamos atrás el sendero que cruza el bosque y nos encontramos prados abiertos. Aunque estoy acostumbrada, tengo la sensación de libertad y no paro de correr a toda velocidad de un lado para otro. Los amigos de mi dueño alucinan, pero él, que me conoce, ya prepara un palo para lanzármelo. Una vez pasado el último tramo de las Planelles, llegamos al Pla Gran, con unas vistas espectaculares. Vemos también el refugio Serra d’Ensija, que marca la subida final hasta la cima. Seguimos el último tramo y hacemos la cima. Se nos ha hecho corta.

Deshacemos el camino hasta llegar de nuevo al refugio, que está cerrado, y aprovechamos la mesa que está delante del edificio para sentarnos a desayunar. He desayunado un poco de cada bocadillo. No se resisten a mi mirada de buena, sobre todo cuando hay comida. Después del descanso continuamos deshaciendo el camino hasta el poste que hay en el Pla Gran, ahí dejaremos de seguir el mismo camino y vamos dirección el torrente de las Llobateres. Disimuladamente me separo del grupo. Mi dueño, que parece que no, pero que no me pierde vista, ya sospecha algo. Una oveja se quedaría atrapada y murió. Quedaban restos y me ha parecido apetitoso, pero a él no le ha hecho gracia. El torrente de las Llobateres tiene algún salto que, aunque yo no he necesitado ayuda para superarlo, algunos perros más pequeños pueden necesitarla. Hemos continuado bajando siguiendo las marcas del PR-C 79, que lleva hasta la carretera, a un quilómetro y medio del coche.

Regresaremos para subir a la cima de la Creu de Ferro.

¡Hasta la próxima!

Ficha técnica

Punto inicio/final Parking de la fuente Freda (Vallcebre)
Distancia  9,5 km
Desnivel positivo  672 m
Señalización Marcas amarillas y blancas (PR-C 79)
Dificultad Fácil
Agua Al inicio de la ruta encontramos la fuente Freda.
Tipo de terreno Terreno pedregoso, senderos y prados
Oruga del pino
Época del año Todo el año. En invierno hay que mirar la previsión de nieve por si se debe usar material específico.
Recomendaciones

Llevar agua y comida.

Evitar la zona en la época en que la oruga abandona los nidos.

Perfil

Captura de pantalla 2017-11-19 a las 19.59.38

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close