Comapedrosa (2.943 m)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Arribem al poble d’Arinsal i travessem el túnel. Just a la dreta trobem el pàrquing del parc natural de les Valls del Comapedrosa. El vehicle hi pot estar estacionat fins a un màxim de tres dies, però, en el nostre cas, només en necessitarem un.

Hola!

Són les 6:30 h del matí i l’amo i jo comencem a caminar seguint les marques grogues. Ens acompanyaran durant tot el camí. De seguida entrem al bosc i aviat trobem un cartell que ens indica el camí al Comapedrosa. Seguint el sender trobem un pont de fusta que creua el riu del Pla de l’Estany. Jo no penso passar pel pont perquè m’hi vull banyar! He, he, he! Després del bany, vaig a la recerca de l’amo, que ha decidit seguir pujant. Al cap d’una estona passem per un altre pont que creua el riu de Comapedrosa i és aquí quan comença una de les pujades fortes de la ruta, però sense cap dificultat tècnica. Pugem fins al Collet de Comapedrosa, a uns 2.226 m. Seguim sense parar i m’avanço perquè sento que hi ha gent: és la gent del refugi de Comapedrosa, que comença a llevar-se i a contemplar les vistes. Els saludo a la meva manera i continuo el camí, que, aquí planeja un tros, després, perdem alçada, i, de nou, comença una forta pujada per un camí molt pedregós. Arribem a Canyorques, a 2.500 m, i l’amo i jo veiem que darrere del refugi, que ara es veu molt petit, hi ha un altre estany, l’estany de les Truites. Se m’ha escapat, perquè si ho arribo a saber, hi vaig i m’hi banyo! Sort de mi, a pocs metres d’on ens trobem, hi ha l’estany Negre. És gran i l’aigua és de color blau cristal·lí. Just en aquest llac cal parar esment i seguir les marques grogues com hem fet des del principi, perquè el GR 11.1, que ens ha seguit també des del principi, segueix el seu camí per separat. Nosaltres seguim el camí que és totalment pedregós. Ràpidament guanyem alçada i arribem al cim del Comapedrosa, a 2.942 m. En el cim ens hem fet fotos i l’amo ha mirat embadalit les vistes. Ha vist la Pica d’Estats, que si el temps ho permet, hi pujarem el cap de setmana.

Per baixar hem fet una petita circular fins arribar a l’estany Negre. Hem baixat per una tartera impressionant. Un cop a l’estany Negre, hem desfet el camí i ens hem trobat amb molta gent. Nosaltres hem baixat corrent, encara que m’he anat escapant de tant en tant per banyar-me. Recomano aquesta ruta als meus amics de quatre potes. Us encantarà! A més a més, és el cim més alt d’Andorra.

Fitxa tècnica

Punt inici/final Arinsal (Pàrquing parc natural de les Valls del Comapedrosa)
Distància 14,7 km
Desnivell acumulat 1.432 m
Senyalització Marques grogues (molt ben senyalitzat)
Dificultat Mitjana
Aigua
Tipus de terreny Terreny pedregós y corriols
Eruga del pi No
Època de l’any Recomanable entre maig i setembre perquè no hi ha neu. Entre octubre i abril hi ha neu i és necessari material específic.
Recomanacions Portar aigua

Perfil

Captura de pantalla 2017-08-19 a las 12.02.17.png[ESP]

Llegamos al pueblo de Arinsal y pasamos el túnel. Justo a la derecha nos encontramos con el parking del parque natural de les Valls del Comapedrosa. Se puede estacionar hasta un máximo de tres días, pero solo necesitaremos uno.

¡Hola!

Son las 6:30 h de la mañana y mi dueño y yo empezamos a caminar siguiendo las marcas amarillas. Al poco rato de empezar nos adentramos en el bosque y pronto encontramos un cartel que nos indica el camino al Comapedrosa. Siguiendo el sendero nos encontramos con un puente de madera que cruza el río del Pla de l’Estany. ¡Yo no lo pienso usar porque voy a bañarme! Je, je, je. Después del baño voy en busca de mi dueño, que ha decidido seguir subiendo. Al cabo de un rato pasamos por otro puente que cruza el río Comapedrosa y es aquí donde empieza una de las subidas fuertes de la ruta, pero sin dificultad técnica. Seguimos subiendo hasta el Collet de Comapedrosa, a unos 2.226 m. Seguimos sin parar y me adelanto porque escucho gente. Se trata de la gente del refugio de Comapedrosa, que empieza a levantarse y a contemplar las vistas. Les saludo a mi manera y seguimos. Planeamos un poco y luego perdemos altura para empezar de nuevo una fuerte subida por un camino muy pedregoso. Llegamos a Canyorques, a 2.500 m y mi dueño y yo vemos que detrás del refugio, que ahora se ve muy pequeño, hay otro lago, l’estany de les Truites. ¡Se me ha escapado! ¡Si lo llego a saber, voy y me baño! Suerte de mí, a pocos metros de donde nos encontramos está el estany Negre. Es grande, y el agua es de color azul cristalino. Justo en este lago hay que prestar atención y seguir las marcas amarillas, porque el GR 11.1, que nos ha seguido desde el principio, sigue su camino por separado. Nosotros seguimos el camino que es totalmente pedregoso y que gana altura rápidamente. Llegamos a la cima del Comapedrosa, a 2.942 m. En la cima nos hemos hecho fotos y mi dueño ha quedado embelesado con las vistas. Ha visto la Pica d’Estats que, si el tiempo lo permite, subiremos el fin de semana.

Para bajar hemos hecho una pequeña circular hasta el estany Negre, bajando por una tartera impresionante. Una vez en el estany Negre hemos deshecho el camino y nos hemos encontrado mucha gente. Nosotros hemos bajado corriendo, aunque me he ido escapando para bañarme más veces. Recomiendo esta ruta a mis amigos de cuatro patas ¡Os encantará! Además, es la cima más alta de Andorra.

Ficha técnica

Punto inicio/final Arinsal (Parking del Parque Natural)
Distancia 14,7 km
Desnivel acumulado 1.432 m
Señalización Marcas amarillas (muy bien señalizado)
Dificultad Media
Agua
Tipo de terreno Terreno pedregoso y senderos
Oruga del pino No
Época del año Recomendable entre mayo y septiembre porque no hay nieve. Entre octubre y abril es necesario el uso de equipo para la nieve.
Recomendaciones Llevar agua

Perfil

Captura de pantalla 2017-08-19 a las 12.02.17

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close