Castell dels Boixadors (839 m)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Arribem a Calaf, comarca de l’Anoia. Tot i que no hi ha problema per aparcar en cap punt del poble, deixem el cotxe just davant del camp de futbol. Hi ha un pàrquing de terra. Serà el nostre punt de sortida per assolir el cim número 27 del repte dels 100 cims.

Hola!

Hem començat l’any planificant una mica tot el que volem assolir. Sembla que l’amo aquest any vol deixar enllestit el repte dels 100 cims i no m’ho vull perdre. L’any passat vam començar a publicar les nostres ascensions i vam repetir moltes muntanyes, així que aquest any ens centrarem en aquelles que no hem fet.

El castell de Boixadors és un cim molt fàcil, amb una situació privilegiada i des d’on podem veure, en dies clars, part de la Vall d’Aran, el Cadí, Montserrat…

És gener i la temperatura és bona, però aquesta ruta, a l’estiu, ha de ser molt calorosa. La ruta no te pèrdua, comencem a caminar pel carrer de davant del camp de futbol i passem pel pont sota la C-25 i girem a l’esquerra fins a una petita central elèctrica per agafar el camí de la dreta. Un cop hem agafat el camí de la dreta ja no el deixem. Anirem creuant els camps de blat i durant uns quilometres serà l’únic que veurem fins que arribem a una pista asfaltada. Fem, aproximadament, un quilòmetre per la pista asfaltada fins arribar a una cruïlla. En aquest punt trobem pals indicadors amb diverses direccions, inclosa la que seguirem, el castell de Boixadors.

Tornem a caminar per la pista i sembla mentida, però hi ha nius de l’eruga del pi. Tot i que l’amo no m’ha lligat, es fixa en què no hi hagi cap eruga a terra. Continuem per la pista i veiem com el castell cada cop és més a prop. El camí s’enfila sense cap desnivell pronunciat fins als últims metres, on hi ha una pujada més forta.

Hem assolit el castell i aprofito que l’amo fa fotos per demanar-li que em llanci alguna pedra o alguna branca. En tinc ganes de més, però encara hem de tornar i aviat es farà fosc. Desfem el camí per tornar, però per arribar a Calaf passem per la Fortesa i acabem fent un recorregut circular de 15 km.

Fitxa tècnica

Punt inici/final Calaf (davant del camp de futbol)
Distància 15 km
Desnivell acumulat 406 m
Senyalització El camí, des d’un principi, no està senyalitzat, però hi trobem fites i no té pèrdua. Després, trobem indicacions per arribar al castell i indicacions del GR 7.
Dificultat Fàcil
Aigua No
Tipus de terreny Pista i tram d’asfalt
Eruga del pi Al gener podem veure nius de l’eruga, així que a la primavera ha de ser una zona amb abundància d’erugues.
Època de l’any Tot l’any (encara que és millor evitar la primavera per l’eruga)
Recomanacions Portar aigua

Perfil

Captura de pantalla 2018-01-25 a las 17.19.49

[ESP]

Castillo dels Boixadors (839 m)

Llegamos a Calaf, comarca de la Anoia. A pesar de que no hay problema para aparcar en ningún punto del pueblo, dejamos el coche delante del campo de fútbol. Hay un parking de tierra. Será nuestro punto de salida para lograr la cima número 27 del reto de las 100 cimas.

¡Hola!

Hemos empezado el año planificando un poco todo lo que queremos lograr. Parece que mi dueño este año quiere dejar terminado el reto de las 100 cimas y no me lo quiero perder. El pasado año empezamos a publicar nuestras ascensiones y repetimos muchas montañas que ya habíamos hecho para poder escribirlo con más detalle, así que nos centraremos en las que no hemos hecho.

El castillo de Boixadors es una cumbre muy fácil, con una situación privilegiada y desde donde podemos ver, en días claros, parte del Valle de Aran, el Cadí, Montserrat…

Es enero y la temperatura es buena, pero esta ruta, en verano, tiene que ser muy calurosa. La ruta no tiene pérdida, empezamos a andar por la calle de delante el campo de fútbol y pasamos por el puente bajo la C-25 y giramos a la izquierda hasta una pequeña central eléctrica para coger el camino de la derecha. Una vez cogido el camino de la derecha ya no lo dejamos. Iremos cruzando los campos de trigo y durante unos quilómetros será lo único que veremos hasta llegar a una pista asfaltada. Hacemos, aproximadamente, un quilómetro de pista asfaltada hasta que llegamos a un cruce. En ese punto encontramos postes indicadores con diferentes direcciones, incluida la que seguiremos, el castillo de Boixadors. Volvemos a la pista y parece mentira, pero hay nidos de la oruga del pino. A pesar de que mi dueño no me ha atado se fija en que no haya ninguna oruga. Continuamos por la pista y vemos cómo el castillo cada vez está más cerca. El camino va ganando altura sin ningún desnivel pronunciado hasta que llegamos a los últimos metros, donde sí hay una subida más fuerte.

Llegamos al castillo y aprovecho que mi dueño hace fotos para pedirle que me tire alguna piedra o algún poste. Tengo ganas de más, pero todavía tenemos que volver y pronto se hará de noche. Deshacemos el camino para volver, pero para llegar a Calaf pasamos por la Fortesa y acabamos haciendo un recorrido circular de 15 km.

Ficha técnica

Punto inicio/final Calaf (delante del campo de fútbol)
Distancia 15 km
Desnivel acumulado 406 m
Señalización Una buena parte del camino no está señalizado, pero encontramos algunas marcas y no tiene pérdida. Más adelante encontramos indicaciones para llegar al castillo y también del GR 7.
Dificultad Fácil
Agua No
Tipo de terreno Pista y tramo asfaltado
Oruga del pino En enero hemos visto nidos de oruga, así que en primavera encontraremos orugas en abundancia.
Época del año Todo el año (aunque es mejor evitar la primavera por la oruga)
Recomendaciones Llevar agua

Perfil

Captura de pantalla 2018-01-25 a las 17.19.49

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close