Santuari de Cabrera (1.306 m)

[CA]

Iniciem el nostre recorregut al Pla de Sant Julià de Cabrera, al costat de l’església. Sortim direcció el rètol Cabrera direcció nord. Durant el recorregut hi ha alguns passos equipats amb grapes per ajudar-nos a superar algunes roques, però sense cap dificultat per als gossos. Arribem a una bifurcació, on agafem el camí a mà esquerra, i seguim pujant fins al Pla del Prat per arribar posteriorment a l’Osca de Cabrera.

A partir d’aquí, hi ha un tram estret protegit amb uns passamans, que uneix aquest punt amb l’altiplà on trobem el santuari. A dalt, trobem la taula d’orientació i el vèrtex geodèsic del Cabrera. Seguim pel pla i arribarem al santuari de la Mare de Déu de Cabrera, del segle XVII en el lloc on hi havia hagut l’ermita del castell, derruïda per un terratrèmol el 1428. Posteriorment, baixem per les escales que arriben fins al coll del Bram i, just davant hi ha un corriol, que fent ziga-zagues desfem l’alçada fins a una pista ampla on gaudirem d’una fageda fins al Prat de Sant Julià, a pocs metres del cotxe.

[ES]

Iniciamos nuestro recorrido en el Pla de San Julià de Cabrera, junto a la iglesia. Salimos al lado de letrero dirección norte. Durante el recorrido hay algunos pasos equipados con grapas para ayudarnos a superar algunas rocas, pero sin ninguna dificultad para los perros. Llegamos a una bifurcación, donde cogemos el camino a mano izquierda, y seguimos subiendo hasta el Pla del Prat para llegar posteriormente a la Osca de Cabrera.

A partir de aquí, hay un tramo estrecho protegido con unos pasamanos, que une este punto con la con la parte más alta donde encontramos el santuario. Arriba, encontramos la tabla de orientación y el vértice geodésico del Cabrera. Seguimos llaneando y llegaremos al santuario de la Mare de Déu de Cabrera, del siglo XVII en el lugar donde había habido la ermita del castillo, derruida por un terremoto el 1428. Posteriormente, bajamos por las escalas que llegan hasta el collado del Bram y, justo delante hay una sendro, que haciendo zigzags deshacemos el desnivel hasta una pista ancha donde disfrutaremos de un hayedo hasta el Prat de San Julià, a pocos metros del coche.

Deja un comentario