Via Verda del Llobregat

[CA]

*Pendent de revisió!*

Arribem a l’antiga colònia tèxtil de Cal Rosal on hi ha un espai habilitat per aparcar el cotxe. Just al pàrquing, trobem un panell amb informació de l’itinerari.

Bon dia!

Avui, els amos, l’Eric i jo hem fet la Via Verda del Llobregat. Un itinerari molt planer, per a tota la família, i que segueix el curs del riu Llobregat per on passava l’antiga via del ferrocarril fins al pont de Pedret.

Els amos descarreguen la bici, preparem l’Eric, el rellotge indica que el GPS té senyal i comencem! En David corre, la Cristina porta la bici i jo, com sempre també corro. La pista és ampla i trobem les marques del GR270 (El camí del Llobregat), passem per un edifici en runes i creuem el pont de la C16 arribant a la primera tanca que ja prohibeix el pas als vehicles motoritzats. A pocs metres, ja sento com corre l’aigua del riu Llobregat i que estic disposada a provar. Arribem a una resclosa però no hi ha sort i els amos continuen sense aturar-se.

Arribem al primer túnel del tres que passarem; encara fa calor i dins et dóna sensació de frescor. Avancem a bon ritme fins al segon túnel, sembla fosc però, quan ens endinsem, les llums s’encenen automàticament. Continuem la via verda passant el tercer túnel on trobem la font dels Pescadors però no raja aigua. Poc després arribem a un pont amb baranes de fusta que travessa les aigües verdes del riu Llobregat. Seguim pel camí principal fins al refugi dels pescadors; hi ha una font (que tampoc raja) i un espai habilitat per a cotxes. Just davant, creuem el pont de Pedret i deixem la via verda per pujar fins a l’ermita de Sant Quirze del Pedret. Ei! No us he dit res però ja m’he banyat tres vegades…

La primera vegada que queda enregistrada aquesta ermita va ser l’any 983. Si voleu saber més sobre aquesta edificació, en el següent enllaç torbaràs tota la informació: https://bit.ly/2o9vZn1

Per tornar, desfem el camí.

Fitxa tècnica.

Punt inici/final Cal Rosal (Berga)
Distància 13 Km
Desnivell acumulat 142 m
Senyalització Marques vermelles i blanques (GR 270)
Dificultat Fàcil.
Aigua Sí, pero sense fonts per a humans.
Tipus de terreny Pista.
Eruga del pi No
Època de l’any Tot l’any
Recomanacions Portar aigua.

[ES]

*¡Pendiente de revisión!*

Llegamos a la antigua colonia textil de Cal Rosal donde hay un espacio habilitado para aparcar el coche. Justo en el parking, encontramos un panel con información del itinerario.

¡Buenos días!

Hoy, mis dueños, Eric y yo hemos hecho la Vía Verde del Llobregat. Un itinerario muy plano, para toda la familia y que sigue el curso del río Llobregat por donde pasaba la antigua vía del ferrocarril hasta el puente de Pedret.

Descargamos la bici, preparamos a Eric, el reloj ya indica que el GPS tiene señal y ¡empezamos! David corre, Cristina lleva la bici y yo, como siempre, también corro. La pista es ancha y encontramos las marcas del GR270 (El camino del Llobregat), pasamos por un edificio en ruina y cruzamos el puente de la C16 llegando a la primera valla que ya prohíbe el paso a los vehículos motorizados. A pocos metros, ya siento como corre el agua del río Llobregat y que estoy dispuesta a probar. Llegamos a una esclusa pero no hay suerte y continuamos sin parar.

Llegamos al primer túnel de los tres que pasaremos; todavía hace calor y dentro te da sensación de frescor. Avanzamos a buen ritmo hasta el segundo túnel, parece oscuro pero, cuando nos adentramos, las luces se encienden automáticamente. Continuamos la vía verde pasando el tercer túnel donde encontramos la fuente de los Pescadores pero no tiene agua. Poco después llegamos a un puente con barandillas de madera que atraviesa las aguas verdes del río Llobregat. Seguimos por el camino principal hasta el refugio de los pescadores; hay una fuente (que tampoco corre agua) y un espacio habilitado para coches. Justo delante, cruzamos el puente de Pedret y dejamos la vía verde para subir hasta la ermita de Sant Quirze del Pedret. ¡Ey! No os he dicho nada pero ya me he bañado tres veces…

La primera vez que queda registrada esta ermita fue en 983. Si queréis saber más sobre esta edificación, en el siguiente enlace encontrarás toda la información: https://bit.ly/2o9vzn1

Para volver, deshacemos el camino.

Ficha técnica

Punto inicio/final Cal Rosal (Berga)
Distancia 13 km
Desnivel acumulado 142 m
Señalización Marcas rojas y blancas (GR 270)
Dificultad Fácil
Agua
Tipo de terreno Pista.
Oruga del pino No
Época del año Todo el año.
Recomendaciones Sin fuente para humanos.



Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close