Puigsacalm (1.512 m)

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

[CAT]

Puigsacalm (1.512 m)

La collada de Bracons és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló, a Osona, i La Vall d’en Bas, a la Garrotxa, de 1.132 m. És el punt de partida de la ruta que farem servir per pujar al cim del Puigsacalm. Es pot deixar el cotxe a la mateixa collada.

Avui tocava fer una etapa del GR 179, la ruta dels maquis, però, finalment, el meu amo ha decidit fer el Puigsacalm. Diu que fa molta calor, i crec que ha fet bé de canviar perquè la meitat d’aquesta ruta transcorre per un sender amb ombra i, just abans de deixar el bosc, hi ha la font Tornadissa, perfecte per a un bany i beure aigua abans de fer el cim.

La ruta és fàcil. Comencem pujant la paret que hi ha a tocar de la carretera, d’uns tres metres, i que se supera sense dificultats. No hi ha corda, però tampoc no es necessita. És la part més «complicada» de la ruta. Sí, tot just començar. El camí s’enfila de manera progressiva i sense adonar-nos entrem en una fageda. El camí puja sense cap complicació i seguim les indicacions del pal que ens trobem a la ruta. A més a més, les marques vermelles i blaves ens indiquen el camí fins a fer cim. Arribem a la font Tornadissa i no cal que l’amo em digui que m’hi puc banyar; fa estona que sento el so de l’aigua i ja m’he avançat. Faig un bon bany, bec aigua i continuem el camí.

Un cop passem la font, el paisatge canvia completament: caminem per prats extensos —bé, jo camino; l’amo es pensa que corre, he, he, he! Passem pels Rasos de Manter i ens fixem en les fites fins arribar a una tanca de fusta. La passem i ens endinsem de nou al bosc, que ens durà fins al cim. Al cim hi havia un gos, en Budy. Era molt simpàtic, però no hem tingut gaire temps per jugar. L’amo i jo tornem al punt d’inici desfent el camí i corrent.

Fins al proper cim!

Fitxa tècnica


Punt inici/final Collada de Bracons (1.132 m)
Distància 7,69 km
Desnivell positiu 548 m
Senyalització El camí no té pèrdua. Seguim les indicacions amb marques vermelles i blaves, pals indicadors amb informació i fites.
Dificultat Fàcil
Aigua Sí, la font Tornadissa
Tipus de terreny Sender, terreny pedregós i prats
Eruga del pi No
Època de l’any Tot l’any. A l’hivern hi ha neu i cal portar material específic.
Recomanacions Tot i que hi ha la font Tornadissa, cal portar aigua i menjar.

Perfil

Captura

[ESP]

Puigsacalm (1.512 m)

La collada de Bracons es un puerto de montaña situado entre los municipios de Sant Pere de Torelló, en Osona, y La Vall d’en Bas, en la Garrotxa, de 1.132 m. Es el inicio de la ruta que usaremos para subir a la cumbre del Puigsacalm. Se puede dejar el coche en la misma collada.

Hoy tocaba hacer una etapa del GR 179, la ruta de los maquis, pero, al final, mi dueño ha decidido subir al Puigsacalm. Dice que hace mucho calor, y creo que ha acertado en cambiar porque la mitad de esta ruta transcurre por una senda con sombra y, justo antes de dejar el bosque, encontramos la fuente Tornadissa, perfecta para un baño y beber agua antes de llegar a la cumbre.

La ruta es fácil. Empezamos subiendo la pared que está al lado de la carretera, de unos tres metros, y que se supera sin dificultades. No hay cuerda, pero tampoco se necesita. Es la parte más «complicada» de la ruta. Sí, justo al empezar. El camino asciende de manera progresiva y sin darnos cuenta entramos en un hayedo. El camino sube sin pérdida siguiendo las indicaciones del poste que nos encontramos por el camino. Además, las marcas rojas y azules nos indican el camino hasta la cima. Llegamos a la fuente Tornadissa y no hace falta que mi dueño me diga que me puedo bañar porque hace rato que escucho el sonido del agua y ya me he adelantado. Después de un buen baño y de beber agua continuamos el camino.

Pasada la fuente, el paisaje cambia completamente: andamos por extensos prados —bueno, yo ando; mi dueño se cree que corre, ¡je, je, je!— Pasamos por los Rasos de Manter y nos fijamos en los hitos hasta llegar a una valla de madera. La pasamos y nos adentramos de nuevo en el bosque, que nos llevará hasta la cumbre. En la cima había un perro, Budy. Era muy simpático, pero no nos ha dado tiempo de jugar mucho. Mi dueño y yo volvemos al punto de inicio deshaciendo el camino y corriendo.

¡Hasta la próxima cima!

Ficha técnica


Punto inicio/final Collada de Bracons (1.132 m)
Distancia 7,69 km
Desnivel positivo 548 m
Señalización El camino no tiene pérdida. Seguimos las marcas rojas y azules, postes informativos e hitos.
Dificultad Fácil
Agua Sí, la fuente Tornadissa
Tipo de terreno Sendero, terreno pedregoso y prados
Oruga del pino No
Época del año Todo el año. En invierno hay nieve y debemos llevar material específico.
Recomendaciones Aunque encontramos la fuente Tornadissa, hace falta llevar agua y comida.

Perfil

Captura

Deja un comentario